De mailingtool van emailmaster genereert onmiddellijk na het versturen van uw emailing uitgebreide statistieken. Deze zijn zeer handig om de effictiviteit van uw emailing te beoordelen en om leads te genereren.

Geopend / niet geopend
De mailingtool meet de geopende emailings op basis van gedownloade afbeeldingen in een emailprogramma. Vaak is de "openinigsrate" van een emailing hoger dan het getoonde resultaat daar niet iedereen de afbeeldingen in een email download en omdat sommige emails via smartphones worden bekeken die geen HTML toestaan.

Daarom is het belangrijk dat in een email steeds gewerkt wordt met een mix van afbeeldingen en tekst zodat uw boodschap bij alle ontvangers doorkomt. Emailmaster zorgt ervoor dat uw boodschap doorkomt ook al worden de afbeeldingen niet gedownload. Dus geen emailing met alleen maar "rode kruisjes"! (klik hier voor een voorbeeld)

Aantal Kliks
Deze gegevens zijn het meest waardevol en worden verkregen door links in de email te verwerken. Vaak zijn dit "call to actions" zoals "Klik hier om onze promoties te bekijken". In de mailingtool kan u zien wie, wanneer op welke link heeft geklikt.

In onderstaand voorbeeld kan u zien dat een email naar 531 contacten is verstuurd. De mail is door 169 unieke personen geopend en 90 personen hadden interesse in een bepaalde link waarop zij geklikt hebben.

Meestal hebben veel meer personen dan deze 169 de email gelezen. De mailingtool meet namelijk de resultaten van de personen die in hun email programma op "afbeeldingen downloaden" hebben geklikt.

Export naar excel functionaliteit
De opens en kliks kan u exporteren in een handige excel waarop u dan kan nabellen en/of een vervolgmail kan sturen. In combinatie met een landigspage of miniwebsite kan u nog meer halen uit uw emailing.

 

  Klik hier om emailmaster te contacteren